Phu Quoc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

25 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Mijn laatste dagen wilde ik graag doorbrengen op Phu Quoc, het bounty eiland in zuidwest Vietnam. Op dinsdag heen gevlogen, maar helaas regende het bij aankomst...

Ik sliep in een prachtige bungalow, met uitzicht op een binnentuin en op 2 minuten lopen van het strand.

Vanwege de regen heb ik een scootertje gehuurd, om het eiland een beetje te verkennen. Kennelijk ziet men daar niet dagelijks een blanke vrouw op een scootertje, dus ik werd vaak toegeschreeuwd en kinderen zwaaiden. Verder is er weinig te beleven.

De volgende ochtend begon droog en een klein beetje zonnig, maar tijdens het ontbijt kwam er een flinke onweersbui over. Wilde zodra het droog was weer een scootertje huren, maar daarmee gleed ik onderweg uit. Scootertje dus maar weer teruggebracht en een beetje chillen in het hotel.

Een jongen van het hotel vond mij zo zielig, dat hij aanbood om mij rond te rijden op zijn scootertje nadat hij klaar was met werken. Erg aardig en hij heeft mij het zuidelijk deel van het eiland laten zien. Uiteindelijk dus een leuke middag gehad!

De ochtend van vertrek was het prachtig mooi weer (zul je altijd zien). Gelukkig kon ik daar nog heel even van genieten voordat ik weer terugvloog naar HCMC.