Dalat - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu Dalat - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu

Dalat

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

19 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Vanuit Hoi An ben ik 1 dag op het strand gaan liggen van Nha Trang. Nou ja, een halve dag, want het regenseizoen is (te vroeg) begonnen, dus 's middags begon de stortbui die duurde tot de volgende ochtend. 's Avonds ben ik gaan eten met twee leuke meiden in een restaurant met 30 (!!) serveersters (ik heb ze geteld).

De volgende dag naar Dalat doorgereisd. Helaas was daar niet zoveel aan, dankzij het slechte weer. Gelukkig kwam ik twee leuke Amsterdammers tegen waarmee ik uiteindelijk de hele avond heb gegeten, gekletst en gekaart...

Dalat staat bekend om de vele groenten die het hele jaar door worden verbouwd op het vlakke land tussen de bergen. Ik wilde graag met een Easyrider meegaan, dus dat heb ik 1 dag gedaan. We hebben een leuke tocht gemaakt door het binnenland en hij liet me eerst een heuvel beklimmen. Op de top moest ik direct naar links, maar eigenwijs als ik ben, moest ik toch nog even die andere heuveltop ook zien en daar waren allemaal mooie bloemen, en voor ik het wist, was ik verdwaald. Daar stond ik dan, in de middle of nowhere op een heuvel, geen idee hoe ik er ooit af moest komen, want er was niet zoiets als een pad. Uiteindelijk kwam ik uit bij een aardbeienveld en een paar Vietamese boeren gebaarden mij hoe ik weer terug op de weg moest komen. Ondertussen was Thanh, de Easyrider, mij natuurlijk gaan zoeken, maar gelukkig hebben we elkaar na een uur weer gevonden...Voortaan zal ik netjes luisteren en doen wat me verteld wordt...;-)

Daarna heeft hij mij een bloemenkwekerij, een rijstwijnbrander (geen aanrader, 80% alcohol wegtikken om 10.30 uur), een zijdefabriek, champignonkwekerij en een koffieplantage laten zien. Uiteindelijk helemaal natgeregend teruggekomen in het hotel, maar wel een leuke tocht.

's Avonds in het hotel wilde ik rustig even lezen en vroeg naar bed...maar daar kwam weinig van terecht, want voor ik het wist zat ik in het restaurant beneden met een Canadees, een Amerikaanse, een Nederlandse en een Argentijn om de tafel grappen te maken en iedereen vertelde de meest geweldige verhalen!

De volgende ochtend ben ik naar Ho Chi Minh City (Saigon) gevlogen...

  • 25 Mei 2008 - 12:25

    Rojhat:

    gatet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2008

Weer thuis!

25 Mei 2008

Phu Quoc

25 Mei 2008

Cambodja

19 Mei 2008

HCMC

19 Mei 2008

Dalat
Lisan

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 7319

Voorgaande reizen:

28 April 2008 - 24 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: