Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

02 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Dank voor alle leuke kaartjes (in het vliegtuig), e-mails, sms-en en berichtjes op de site! Altijd leuk om te horen hoe het in NL is! :-)

Ongelofelijk, ik ben pas 4 dagen weg, maar het voelt echt al als een hele tijd! Ik maak hier echt zoveel mee, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Mijn eerste dagen in Hanoi waren erg gaaf. Ik ontmoette in het hotel een Vietnamese Amerikaan die mij overal naartoe nam en vanalles liet proberen, zoals het oversteken van de straat (wat al een kunst op zich is) en enkele typisch Vietnamese gerechten. Leuk om te zien hoe trots Vietnamezen zijn op hun land en hoe gastvrij ook naar buitenlanders.

Woensdag heb ik achter op een motortje Hanoi verkend, met o.a. de highlights Ho Chi Minh museum, Temple of Literature, Museum of Ethnology, Hoan Kiem lake en een dwaling door de 36 straten van het old quarter. Toch jammer dat zo'n motormuis er dan uiteindelijk met teveel geld vandoor gaat. Volgende keer dus goed afspreken wat de prijs is en gepast betalen...Dure les, maar wel een leuke middag gehad!

Terug in het hotel moest ik na mijn avondeten nog een bord heerlijke soep eten van de vrouw des huizes. Erg aardig, maar dat ging er na een flinke maaltijd toch niet heel gemakkelijk meer in.

Gisterochtend vertrokken naar Halong Bay. Dit is een van de door Unesco aangewezen 'world heritage site' en echt geweldig om te zien: duizenden 'limestone' eilanden die uit het water komen, echt prachtig. Verder een mooie grot bekeken (samen met zo'n 100 andere toeristen) en daarna gekayakt door mooie grotten met het clubje waarmee ik op de boot zat (7 leuke mensen).

Ik heb voor het eerst in mijn leven op een boot geslapen en vooral 'heerlijk' genoten van de noodle soup die ons vanochtend als ontbijt werd voorgeschoteld...:-( Verder was het echt heerlijk relaxen en koos de schipper telkens voor de rustigste route waar niet iedere boot langskwam.

Nu ben ik terug in Hanoi en deel de kamer met een Vietnamees meisje uit Saigon, dat nu vakantie heeft en mij hier de leukste plekjes laat zien (ook handig, want zij spreekt de taal en krijgt dus meer voor elkaar dan ik). Morgenavond ga ik naar Sapa en ik kom dinsdagochtend vroeg terug.

Groetjes,

Lies

  • 02 Mei 2008 - 16:10

    Amy:

    Hallo Lisan,

    Jouw reactie via Engeland gekregen, ben pas na 13/5 in Engeland, maar dat is verder niet erg.
    Zo te zien, heb je het heel erg fijn en naar de foto's te oordelen, zie je er 'cool' uit !!!
    De 'noodle' soup is ook altijd mijn favoriete soep, heb het als kind al leren eten in Indonesie!
    Leuk al die contacten, proberen aan te houden, verruimd je blik! Heb dit ook altijd gedaan vanaf mijn teenerjaren (en doe het nog steeds!).
    Volg met belangstelling je belevenissen en ben net als velen van jouw vrienden/vriendinnen.....ook erg jaloers op je! IK had in deze tijd jong moeten zijn!
    Pas goed op jezelf en geniet, Lisan !
    Groetjes/liefs,
    Amy

  • 02 Mei 2008 - 16:12

    Jos En Jolanda:

    Hoi Lies,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk dat je mensen ontmoet die je het land kunnen laten zien. Geniet verder en we zien uit naar je verhalen. Groetjes, Tom, Bram, Jos, Jolanda

  • 03 Mei 2008 - 08:52

    Pa En Ma:

    Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat.Wij gaan zondag weer naar huis. Hier is ook alles o.k.
    XXX Pa en Ma

  • 03 Mei 2008 - 09:56

    Sonja:

    Lies, je lijkt inderdaad al lang weg, zeker na te horen wat je allemaal al hebt gedaan! Geweldig zeg, geniet ervan! Wie weet komen wij over 2 dagen met leuke verhalen uit Espana.. :)

  • 03 Mei 2008 - 11:48

    Mechie:

    Hey zussie,

    een beetje late reactie, maar te weinig op eigen comp gezeten. Wat een mooie herinneringen ben je aan het bouwen. Ik ben straks ook echt benieuwd naar je verhalen. Ik hoop dat je het echt enorm naar je zin hebt en dat je voldoende kan genieten van het moment. Hier alles ok. Veel fietsenwerk en juist met deze vrije dagen veel promotiewerk.
    Veel plezier en ik hoop dat je nog veel meer mooie dingen kunt zien.
    Liefs Mech

  • 04 Mei 2008 - 10:27

    Tjitske:

    Loeki wat doe je weer allemaal leuke dingen! Echt gaaf geniet ervan!
    XXX

  • 04 Mei 2008 - 20:01

    Judith:

    Ha die Lisan,
    Wat heerlijk is het daar he? Wij vonden Halong Bay echt een van de mooiste plekjes op aarde die we gezien hebben. Heerlijk op die boot slapen tussen de bergen.. .En nu SAPA, ben benieuwd of je ook terugkomt met 100 armbandjes die je van kleine kindjes koopt. Veel plezier.
    X Judith

  • 05 Mei 2008 - 09:54

    Eveline:

    Je ziet er prachtig uit ;)

    Geniet van je trip! Misschien maak je nu die foto voor dat schilderij!


  • 05 Mei 2008 - 21:52

    Marrit:

    Wow! Voor mijn gevoel ben je pas net weg (het is ook eigenlijk pas een week) maar zo te lezen lijkt het al veel langer!! Super dat je zoveel lokale mensen spreekt en zoveel leuke dingen onderneemt! Geniet er verder van en heel veel plezier verder!!
    Lfs, Marrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2008

Weer thuis!

25 Mei 2008

Phu Quoc

25 Mei 2008

Cambodja

19 Mei 2008

HCMC

19 Mei 2008

Dalat
Lisan

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 7326

Voorgaande reizen:

28 April 2008 - 24 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: