SaPa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu SaPa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisan Beentjes - WaarBenJij.nu

SaPa

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

08 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Hier weer een berichtje uit het prachtige Vietnam!

De 2 dagen en 3 nachten SaPa waren erg indrukwekkend. De heenreis was echter een klein drama, want ik werd de hele nacht uit mijn slaap gehouden door een keihard snurkende en roggelende Vietnamees. 's ochtends om 6 uur dus enigszins sjagrijnig dus die trein uit (ja, ook ik kan dat), maar mijn humeur veranderde direct toen we de rit vervolgden in de bus naar SaPa (+/- 1 uurtje rijden) in de bergen. Een geweldig uitzicht op alleen maar rijstvelden in de bergen en door de wolken rijden (net als bij wintersport), echt super!

We hebben een wandeltocht gemaakt (20 km) door de rijstvelden en werden daarbij, naast onze gids, vergezeld door 8 Hmong dames (in van die prachtige kleding van hun stam en ja, uiteindelijk wilden ze aan het einde van de dag natuurlijk wat aan je verkopen. Ik heb 2 armbandjes gekregen, dus Judith, valt nog mee, toch?). Onze groep bestond uit 7 mensen, waaronder een stel uit Barcelona, dus ik heb mijn Spaans volledig kunnen ophalen en regelmatig gefungeerd als tolk.

De nacht brachten we door bij een lokale familie die ook voor ons kookte (en zoals alles hier, was ook dat weer heerlijk). Verder hebben we met elkaar gekaart en was het erg gezellig.

De volgende dag hebben we een wat kortere tocht gemaakt (7 km) omdat het de hele nacht geregend had en we dus niet over alle paden konden gaan.

Daarna nog even SaPa verkend (alleen de markt en de kerk gezien, meer is er eigenlijk niet) en daarna met de nachttrein terug.

Mijn bergschoenen hebben echt geweldig dienst gedaan: ik heb geen blaren en ik ben blij dat ik ze voor die 2 dagen dat ik ze hier nodig heb gehad, toch heb meegenomen...;-)

Dit land is echt prachtig en de mensen zijn enorm vriendelijk. Je krijgt hier de meest geweldige glimlachen! Ik ben blij dat ik hier nog even mag blijven!

Grtz,

Lies


  • 09 Mei 2008 - 11:56

    Christina:

    Lies,

    Je maakt me helemaal jaloers met al deze verhalen en foto's. Je straalt echt op de foto en volgens mij heb je het dan ook geweldig naar je zin.

    Super dat je het zo naar je zin hebt.

    Liefs,
    Christina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2008

Weer thuis!

25 Mei 2008

Phu Quoc

25 Mei 2008

Cambodja

19 Mei 2008

HCMC

19 Mei 2008

Dalat
Lisan

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 7326

Voorgaande reizen:

28 April 2008 - 24 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: